اصفهان زیبا
من هم به مانند آشنایانم در بیمارستانی 70 میلیونی برای مداوای ذهنم بستری هستم. 
قالب وبلاگ
مصطفی ملکیان به اولویت فرهنگ بر سیاست معتقد است و بنابراین وظیفه روشنفکر را بیشتر نقد فرهنگی جامعه می‌داند تا نقد سیاسی دولت. روشنفکران و مصلحان اجتماعی به جای اینکه همیشه مجیز مردم را بگویند و فکر کنند تمام مشکلات متوجه رژیم سیاسی است، باید از مجیزگویی مردم دست بردارند و به مردم بگویند چون شما اینگونه‌اید حاکمان هم آنگونه‌اند. حاکمان زاییده این فرهنگ اند، جامعه‌ای که فرهنگش این باشد ناگزیر سیاستش هم آن می‌شود و اقتصادش هم آن می‌شود. خطاست که روشنفکران و مصلحان اجتماعی برای دست یافتن به محبوبیت اجتماعی مجیز مردم را بگویند و بگویند که مردم هیچ عیب و نقصی ندارند، چراکه رژیم سیاسی ناشی از مردم است و رژیم سیاسی بهتر به فرهنگ بهتر نیاز دارد. ملکیان در همین راستا به عوامل و عناصری اشاره می کند که موجب عقب‌ماندگی ایرانیان شده است: 1.پیشداوری: اولین خصوصیتی که در ما وجود دارد، پیشداوری‌های فراوان نسبت به بسیاری از امور است. اگر هرکدام از ما به درون خودمان رجوع کنیم پیشداوری های فراوان می‌بینیم. 2.جزمیت و جمود: نوعی جزمیت (دگماتیسم) و جمود در ما ریشه کرده است. ممکن است ما معتقد باشیم که فلان گزاره درست است. این سالم است. اما اگر معتقد باشیم که فلان گزاره محال است که درست نباشد؛ این محال است انسان را تبدیل به انسان دگمی می‌کند. 3.خرافه‌پرستی: ویژگی دیگر ما خرافه‌پرستی است، هم خرافه در بافت دینی و مذهبی و هم در بافت‌های غیر دینی و مذهبی. خرافه در بافت مذهبی یعنی چیزی که در دین نبوده و در آن وارد شده است. اما مهم‌تر این است که به معنای سکولار آن هم خرافه‌پرست هستیم. خرافی به معنای باور آوردن به عقایدی که هیچ شاهدی به سود آن وجود ندارد ولی ما همچنان آن عقاید را در کف داریم. راه‌حل درمان این سه عامل اول، تقویت روحیه استدلال‌گرایی است. 4.بها دادن به داوری‌های دیگران نسبت به خود. 5.همرنگی با جماعت. 6.تلقین‌پذیری: یعنی رایی را بیان کردن و آرای مخالف را بیان نکردن و مخاطب را در معرض همین رای قرار دادن. تلقین‌پذیری یعنی قبول تک‌آوایی 7.القاپذیری: با تلقین‌پذیری متفاوت است. در القا یک رای آنقدر تکرار می‌شود تا تکرار جای دلیل را بگیرد. 8.تقلید: یعنی اینکه من آگاهانه یا ناآگاهانه تحت‌الگوی شخصی باشم. 9.تعبد: یعنی سخنی را پذیرفتن صرفاً به این دلیل که فلان شخص آن را گفته است. 10.شخصیت‌پرستی: کمتر مردمی به اندازه ما شخصیت‌پرست اند و شخصیت‌پرستی جز این نیست که شخصیتی خود را بر خود عرضه می‌کند و خوبی‌هایی که در زندگی اطراف خودمان نمی‌بینیم از سر توهم به او نسبت می‌دهیم و او را به دست خودمان بزرگ می‌کنیم. 11.تعصب: به معنی چسبیدن به آنچه داریم و نگاه نکردن به چیزهای فراوانی که نداریم. 12.اعتقاد به برگزیدگی: اینکه گمان می‌کنیم به نوعی مورد لطف خدا هستیم. 13.تجربه نیندوختن از گذشته: انسان‌های سالم کسانی هستند که در درونشان می‌توانند بزرگترین دشمنان خود را از لحاظ عاطفی ببخشایند، چراکه از لحاظ عاطفی باید بخشود اما از لحاظ ذهنی نباید فراموش کرد. اما متأسفانه ما عکس این عمل می‌کنیم،از لحاظ عاطفی نمی‌بخشیم و کینه‌جویی در ما زنده است، اما به لحاظ ذهنی فراموش می‌کنیم چرا که حافظه تاریخی ملت ما بسیار کند و تار است. 14.جدی نگرفتن زندگی: سقراط از ما می‌خواست که در عین شوخ‌طبعی زندگی را جدی بگیریم. کسانی زندگی را جدی می‌گیرند که دو نکته را باور کنند: ۱. باور به مستثنی بودن از قوانین حاکم بر جهان؛ دلیل هر جدی نگرفتن مستثنی ندانستن خود از قوانین هستی است. ۲. نسبت‌سنجی در امور: انسان‌هایی که زندگی را جدی نمی‌گیرند چیزهای مهم تر را برای چیزهای مهم رها می‌کنند. 15.دیدگاه مبتذل نسبت به کار: دیدگاه کمتر مردمی نسبت به کار تا حد دیدگاه ما نسبت به کار مبتذل است. ما کار را فقط برای درآمد می‌خواهیم و بنابراین اگر درآمد را بتوانیم از راه بیکاری هم به دست آوریم از کار استقبال نمی‌کنیم. 16.قائل نبودن به ریاضت: ریاضت به معنای آنکه باید چیزهایی را فدا کرد تا چیزهای باارزش‌تری را به دست آورد. ما می‌خواهیم همه چیز را داشته باشیم و وقتی دیدگاهمان نسبت به کار آنگونه است، نسبت به مصرف هم دیدگاهمان این‌گونه می‌شود و باعث می‌شود دچار مصرف‌زدگی شویم. کدام یک از ما برای آرمان‌های خود حاضر است به قدر ضرورت اکتفا کند؟ این مصرف‌زدگی ما را به دنائت می‌کشد. اگر به ضروریات زندگی قانع بودیم، مجبور به کرنش کردن نبودیم. 17.از دست رفتن قوه تمیز بین خوشایند و مصلحت: مردمی که منافع کوتاه‌مدت را ببینند و قدرت دیدن منافع درازمدت را نداشته باشند در معرض فریب‌خوردگی هستند. 18.زیاده‌گویی: ما ملت پرسخنی هستیم و آسان‌ترین کار برای ما حرف زدن است. 19.زبان پریشی: بدتر از پرسخنی ما زبان‌پریشی ما است. زبان‌پریشی به این معنا است که انسان حرف خود را خودش هم متوجه نمی‌شود. 20.ظاهرنگری: ظاهرنگری به دلیل غلبه روحیه فقهی در دین بر کل کارهایمان سایه افکنده است. یعنی به جای آنکه ما به ارزش و انگیزه کار توجه کنیم فریفته ظاهر می‌شویم. منبع: http://s5.picofile.com/file/8125979350/علل_عقب_ماندگی_ایرانیان.pdf.html
[ دوشنبه هفتم مهر 1393 ] [ 21:35 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
من هم به مانند دیگر آشنایان و غریبه ها در بیمارستانی ۷۰  میلیونی بستری هستم تا با تلاش زیاد متخصصین ذهن بیمارم را مداوا کنند.مرحله ی بعدی عزمی راسخ است برای ساختن دنیایی زیبا پر از صلح به دور از من گفتنها و پرستیدن نژادی خاص.

زنده باد زندگی

زنده باد صلح جهانی

خدا حافظ افکار بیمار.

دور باد ز ما نژاد پرستی.

[ پنجشنبه بیست و نهم خرداد 1393 ] [ 16:44 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
خنده خنده خنده و نگاه که آخرش هم معلوم نیست که چی میشه. توی جامعه ایی که رفتار آدمها متضاده. در جامعه ایی که نگاه کنی متهم به هیز بود و چشم پلشتی میشی ؛ نگاه کنی متهمت می کنند به اینکه چقدر اُمُلی و یا شاید هم بگویند طرف احساس نداره و از اینجور چرندیات.

ما انسانها مخلوقات عجیبی هستیم که خود خداوند هم تقریبا داره از دستمان عقلش را از دست می دهد و هر روز به درگاه اجدادش رو کرده و می گوید که ای پدران بزرگوار من در زندگی یک بار اشتباه کردم آن هم آفرینش این انسانهای هزار لایه است که من مخلوق هم از رفتارشان گیج شده و هر روز از دست این کرده ی خود در حال استغفار هستم ولی کسی نیست که توبه ی من را قبول کند ، چون آفریدگار دیگری نیست که توبه ی من را بپذیرد. من آخرین خالق هستم و تک و تنها در این دنیا مانده ام و هیچ کسی نیست که من غریب را درک کند و برایم دل بسوزاند.

صدها هزار پیامبر فرستادم تا شاید این انسانها به راه راست برگردند و مونس و همدم من باشد ، ولی کو گوش شنوا. این آدمها دست خر را از پشت بسته اند. صدها بار به آنها توصیه کردیم که ما را که خداوند یگانه هستیم بپرستید ولی باز هم این موجودات کودن یا گاو پرستند یا خورشید پرست یا بت پرست یا انسان پرست و بدتر از همه دیکتاتور پرست. یکی هیتلر را پرستید و دیگری استالین و آخرینشان صدام و معمر قضافی.

الهم اجل آخر الدنیا.

[ یکشنبه هجدهم خرداد 1393 ] [ 15:32 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
مصمم شويد كه كارى بايد صورت گيرد، سپس راه انجام آن را خواهيد يافت . آبراهام لينكلن

[ جمعه شانزدهم خرداد 1393 ] [ 22:20 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد . ارد بزرگ
[ چهارشنبه هفتم خرداد 1393 ] [ 14:50 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
اگر اندازه را نگاه نداریم ادب زحمت می شود و وقار کمروئی ، شجاعت به عربده جوئی می کشد و صراحت به بیحیایی . کنفوسیوس
[ چهارشنبه هفتم خرداد 1393 ] [ 12:35 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
نمی توانی راستین باشی مگر آن که در مسیر جاودانی گام نهی . وین دایر
[ چهارشنبه هفتم خرداد 1393 ] [ 11:34 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
همواره از این افسرده ام که در راه تقوا پیش نمی روم و از مباحثه معلومات کوتاهی می کنم و پیوسته خود را در طریق عدل نگاه نمیدارم و جبران خطاها را از عهده بر نمیایم . کنفوسیوس
[ دوشنبه پنجم خرداد 1393 ] [ 15:41 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
آنكه مي تواند ، انجام مي دهد،آنكه نمي تواند انتقاد مي كند. برناد شاو
[ پنجشنبه یکم خرداد 1393 ] [ 15:46 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
جامعه فرزانگي و سعادت مي يابد كه خو اندن، كار روزانه اش مي باشد. سقراط
[ پنجشنبه یکم خرداد 1393 ] [ 11:33 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
دوست داشتن انسان‌ها به معنای دوست داشتن خود به اندازه دیگری است. اسکات پک

[ دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1393 ] [ 14:54 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
هر کجا سه نفر باشند مربیان من خواهند بود زیرا هر چه خوبی دارند می آموزم و هرچه بدی دارند می کوشم که بر اندازم . کنفوسیوس

[ یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1393 ] [ 14:41 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

مردم بافرهنگ و متمدن ایران زیباترین جاذبه گردشگری هستند/انتقاد از نبود منابع ایران شناسی

خبرگزاری آنا: استاد فرانسوی ارتباطات گفت: تاریخ، طبیعت، هنر و صنایع دستی ایران از جاذبه های خوب برای گردشگری هستند، اما از نظر من که ۲۰ سال است در مورد ایران مطالعه دارم، مهمترین جاذبه ایران، مردم با فرهنگ و صاحب تمدن ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، «آسترید لوربر» از استادان علوم ارتباطات و رسانه فرانسه ـ که کتاب «راهنمای گردشگری در ایران» را به زبان فرانسه تدوین نموده و همه ساله چندین بار به ایران و اصفهان سفر می کند، اظهار کرد: من در مورد ایران بسیار مطالعه کرده ام و ایران را بسیار دوست می دارم، من عاشق هنر و فرهنگ ایران زمین هستم و اصفهان، یزد، شیراز و کویر ایران را رویای زیبای خود می دانم، تاریخ، طبیعت، هنر و صنایع دستی ایران از جاذبه های خوب برای گردشگری هستند، اما از نظر من که 20 سال است در مورد ایران مطالعه دارم، مهمترین جاذبه ایران، مردم با فرهنگ و صاحب تمدن ایران هستند.

وی با ارائه توصیفاتی از تمدن و تاریخ ایران گفت: مهمترین اشکالی که به عنوان یک خارجی در زمینه ایران شناسی می توانم بیان کنم، آن است که منابع و متونی که ما برای شناخت ایران در اختیار داریم، متونی است که توسط شرق شناسان و گردشگران اروپایی و غربی تدوین یافته و متأسفانه منابع غنی خود نویسندگان و محققین برجسته ایرانی، بدلیل عدم ترجمه در دسترس محققین و گردشگران و جهانگردانی که به ایران سفر می کنند، نیست.

لوربر با ارائه پیشنهاداتی اجرائی در زمینه تحول در صنعت گردشگری ایران گفت: دیدن آثار مشهور و بناهای معروف و شناخته شده بسیار شوق آفرین است اما  جذاب تر از آن ، آشنایی با میراث معنوی مردم ایران است، دیدن کوچه ها و محلات قدیمی و آشنایی و تناول غذاهای سنتی ایرانی و آشنایی با آداب و سنن و رسوم مردم جاذبه های ثانویه گردشگری است که متاسفانه در ایران  خیلی روی آنها کار نشده است.

وی که در نشست تبادلات فرهنگی ایران و فرانسه و در جمع 400 تن از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) سخن می گفت از حاضرین درخواست کرد با تشکیل گروههای کوچک تورگردانی در محلات قدیمی و امکان طبخ غذاهای سنتی برای گردشگران، تحت نظارت سازمان های متولی گردشگری، به رونق این صنعت کمک کنند.

استاد فرانسوی ارتباطات با این بیان که خوردن غذاهایی مانند؛ انواع کباب، مرغ، خوراک ماهی و... غذاهای تکراری هستند که برای گردشگران جذابیتی ندارد اما غذاهای سنتی ایرانیان که بیشتر غذاهای گیاهی و سبزیجاتی و با جنبه های دارویی است، مانند؛ انواع آش ها،  قورمه ها و... مورد استقبال گردشگران قرار خواهد گرفت.

در این مراسم و پیش از سخنرانی خانم لوربر،دکتر محمودآبادی استاد دانشگاه اصفهان نیز در سخنانی به تبیین جایگاه فرانسه در تبادلات فرهنگی با ایران پرداخت و با بیان تاریخچه ای کوتاه از زمان ورود فرانسویان به ایران، دیدگاهها و شخصیت  وآثار 3 تن از ایران شناسان  و باستان شناسان  فرانسوی را مورد تحلیل قرار داد.

در ابتدای این برنامه دکترشادی خاتمی مدیر گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و دبیر این نشست به دو زبان فارسی و فرانسه به حاضرین و میهمانان این نشست خیر مقدم گفت و در ادامه رضا اسماعیلی معاون فرهنگی واحد اصفهان  با ارائه سخنانی مبسوط ضمن تأکید بر اهمیت اینگونه نشست ها در قالب دیپلماسی فرهنگی، به نمایندگی از دکتر فروغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) مقدم میهمانان این جلسه را گرامی دانست. 

[ پنجشنبه چهارم اردیبهشت 1393 ] [ 0:40 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

مردم بافرهنگ و متمدن ایران زیباترین جاذبه گردشگری هستند/انتقاد از نبود منابع ایران شناسی

خبرگزاری آنا: استاد فرانسوی ارتباطات گفت: تاریخ، طبیعت، هنر و صنایع دستی ایران از جاذبه های خوب برای گردشگری هستند، اما از نظر من که ۲۰ سال است در مورد ایران مطالعه دارم، مهمترین جاذبه ایران، مردم با فرهنگ و صاحب تمدن ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، «آسترید لوربر» از استادان علوم ارتباطات و رسانه فرانسه ـ که کتاب «راهنمای گردشگری در ایران» را به زبان فرانسه تدوین نموده و همه ساله چندین بار به ایران و اصفهان سفر می کند، اظهار کرد: من در مورد ایران بسیار مطالعه کرده ام و ایران را بسیار دوست می دارم، من عاشق هنر و فرهنگ ایران زمین هستم و اصفهان، یزد، شیراز و کویر ایران را رویای زیبای خود می دانم، تاریخ، طبیعت، هنر و صنایع دستی ایران از جاذبه های خوب برای گردشگری هستند، اما از نظر من که 20 سال است در مورد ایران مطالعه دارم، مهمترین جاذبه ایران، مردم با فرهنگ و صاحب تمدن ایران هستند.

وی با ارائه توصیفاتی از تمدن و تاریخ ایران گفت: مهمترین اشکالی که به عنوان یک خارجی در زمینه ایران شناسی می توانم بیان کنم، آن است که منابع و متونی که ما برای شناخت ایران در اختیار داریم، متونی است که توسط شرق شناسان و گردشگران اروپایی و غربی تدوین یافته و متأسفانه منابع غنی خود نویسندگان و محققین برجسته ایرانی، بدلیل عدم ترجمه در دسترس محققین و گردشگران و جهانگردانی که به ایران سفر می کنند، نیست.

لوربر با ارائه پیشنهاداتی اجرائی در زمینه تحول در صنعت گردشگری ایران گفت: دیدن آثار مشهور و بناهای معروف و شناخته شده بسیار شوق آفرین است اما  جذاب تر از آن ، آشنایی با میراث معنوی مردم ایران است، دیدن کوچه ها و محلات قدیمی و آشنایی و تناول غذاهای سنتی ایرانی و آشنایی با آداب و سنن و رسوم مردم جاذبه های ثانویه گردشگری است که متاسفانه در ایران  خیلی روی آنها کار نشده است.

وی که در نشست تبادلات فرهنگی ایران و فرانسه و در جمع 400 تن از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) سخن می گفت از حاضرین درخواست کرد با تشکیل گروههای کوچک تورگردانی در محلات قدیمی و امکان طبخ غذاهای سنتی برای گردشگران، تحت نظارت سازمان های متولی گردشگری، به رونق این صنعت کمک کنند.

استاد فرانسوی ارتباطات با این بیان که خوردن غذاهایی مانند؛ انواع کباب، مرغ، خوراک ماهی و... غذاهای تکراری هستند که برای گردشگران جذابیتی ندارد اما غذاهای سنتی ایرانیان که بیشتر غذاهای گیاهی و سبزیجاتی و با جنبه های دارویی است، مانند؛ انواع آش ها،  قورمه ها و... مورد استقبال گردشگران قرار خواهد گرفت.

در این مراسم و پیش از سخنرانی خانم لوربر،دکتر محمودآبادی استاد دانشگاه اصفهان نیز در سخنانی به تبیین جایگاه فرانسه در تبادلات فرهنگی با ایران پرداخت و با بیان تاریخچه ای کوتاه از زمان ورود فرانسویان به ایران، دیدگاهها و شخصیت  وآثار 3 تن از ایران شناسان  و باستان شناسان  فرانسوی را مورد تحلیل قرار داد.

در ابتدای این برنامه دکترشادی خاتمی مدیر گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و دبیر این نشست به دو زبان فارسی و فرانسه به حاضرین و میهمانان این نشست خیر مقدم گفت و در ادامه رضا اسماعیلی معاون فرهنگی واحد اصفهان  با ارائه سخنانی مبسوط ضمن تأکید بر اهمیت اینگونه نشست ها در قالب دیپلماسی فرهنگی، به نمایندگی از دکتر فروغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) مقدم میهمانان این جلسه را گرامی دانست. 

دکتر لیلی دادرس و دکتر استرید لوربر

[ پنجشنبه چهارم اردیبهشت 1393 ] [ 0:39 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
تعطیلات نوروز هم اومد و رفت و من هنوز سر جای خودم هستم.
[ چهارشنبه بیستم فروردین 1393 ] [ 22:8 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
آخه مگه میشه توبه کردن مورد قبول خداوند نباشه؟ متاسفانه شخصی گفت بله میشه.

یعنی نباید امید به توبه های شب احیا داشته باشیم ؟ 

[ جمعه شانزدهم اسفند 1392 ] [ 0:44 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
ترک گناه. ده گفتار شهید مطهری. برای توبه ی نستوه.

[ جمعه شانزدهم اسفند 1392 ] [ 0:32 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
حرفهای جالبی می زد و شاید که شنونده را گوش دراز فرض کرده. داشت هندوانه زیر بغلش می گذاشت و او را به نوعی خود که که پنداری می رساند. به غول معروف داشتند حسابی بادش می کردن تا یکدفعه در زمانی مناسب یک سوزن به بادکنک بزنند و ناگهان تمام بادش خالی شود ولی شنونده فقط گوش می کرد و به قول معروف همانطور که انها بازی می کردند او هم با نقشهای انها بازی می کرد. شنونده قرار نبود توی این فیلمنامه جزو بازیگران باشه ولی او هم از این بازی خوشش اومد و وارد نقش بازی کردن شد.

اقای کارگردان نقشها را روی کاغذ نمی نوشت و فقط با پیامک به بازیگران اعلام می کرد. همه ی بازیگران فیلم از روی قالب و متن بازی می کردند ولی شنونده به صورت فی البداهه نقشش را بازی می کرد و گاهی به شدت خنده اش می گرفت ولی مجبور بود که نخندد و فقط بازی کند.

[ چهارشنبه هفتم اسفند 1392 ] [ 0:28 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

غلامحسین ابراهیمی دینانی (زاده ۵ دی ۱۳۱۳ برابر ۲۶ دسامبر ۱۹۳۴ در روستای دینان، از توابع درچه ، خمینی شهر اصفهان فیلسوف ایرانی است. عمده شهرت وی به علت پژوهش درحکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سالهای اخیر است. وی با بررسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب الدین سهروردی تا کنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوف ایرانی نگاشته‌است. هم اکنون استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران[۱] و در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس فلسفه اشتغال دارد. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق، ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشاء [۲] و ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخن[۳] برنده جایزه کتاب سال شد.

دینانی در مدرسه حجتیه قم به تحصیلات حوزوی پرداخته و در آن مدت سید علی خامنه‌ای[۴] از افراد هم بحث و هم حجره‌ای اش بوده‌است. وی همچنین از شاگردان سید روح الله خمینی[۵] و علامه طباطبایی بوده و شاهد مباحث فلسفی هانری کربن و علامه طباطبایی بوده‌است.[۶]

کتاب‌های خرد و خردورزی ، گفتار حکیم و آینه‌های فیلسوف و چندین مجلد کتاب و نشریه دیگر درباره جایگاه فلسفی ایشان است. تا به حال چندین مقاله و فیلم مستند نیز درباره این فیلسوف ، نوشته و ساخته شده‌است.

کلاسهای آزاد وی جهت دانشجویان فلسفه و محققین و علاقه مندان مطالعه آزاد فلسفه اسلامی در انجمن حکمت و فلسفه ایران برقرار است. غیر از کلاسهای دانشگاهی و آزاد، دینانی سلسله درسهایی با عنوان معرفت در شبکه چهار تلویزیون ایران دارد[۷].

[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:57 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

منصور ابراهیم زاده (زاده ۸ خرداد ۱۳۳۵ مربی فوتبال، اهل کشور ایران و شهر اصفهاناست.

او در تیم سپاهان اصفهان دستیار فرهاد کاظمی بود و در فصل ۸۱-۸۲ لیگ برتر ایران به قهرمانی رسید؛ سپس به دیگر تیم اصفهان یعنی ذوب آهن اصفهان پیوست و به عنوان دستیار رسول کربکندی مشغول به کار شد در آن زمان تیم ذوب آهن اصفهان نایب قهرمان لیگ برتر ایران شد. وی بار دیگر به عنوان دستیار به تیم سپاهان اصفهان بازگشت؛ این بار در کنار لوکا بوناچیچ.

تیم ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت.

بازیهای خوب ذوب آهن خصوصاً دو پیروزی (۳-۰ و ۱-۰) برابر تیم قدرتمند بنیادکار ازبکستان سبب شد همگان تیم ذوب آهن را تحسین کنند.

این در حالی بود که تیم ذوب آهن اصفهان ستارگان زیادی در اختیار نداشت. همین موضوع سبب شد تا بسیاری عملکرد منصور ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی را بستایند به خصوص که تیم او توانسته بود تیم بنیادکار تحت هدایت مربی سرشناس فیلیپه اسکولاری را با تمام ستارگانش از جمله ریوالدو، جپاروف، دنیلسون و... را دو بار شکست دهد.

ذوب آهن با غلبه بر تیم پرافتخار الهلال تنوانست برای اولین بار به دیدار پایانی این مسابقات صعود کند.که در دیدار پایانی نتوانست پس از ۱۸ سال جام قهرمانی آسیا را برای یک تیم ایرانی بدست آورد و بانتیجهٔ ۳ بر ۱ مغلوب این تیم کره‌ای شد. او همچنین در این سال کاندیدای انتخاب به عنوان بهترین مربی جهان شد.

او در مسیر نایب قهرمانی تیم‌های قدرتمندی چون بنیادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان، پوهانگ استیلرز کره جنوبی (مدافع عنوان قهرمانی) والهلال عربستان را از پیش رو برداشت.

[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:54 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

غلامرضا آزادی (زاده ۱ فروردین ۱۳۳۰ - اصفهان) فیلم‌بردار و تهیه‌کننده اهل ایران است.

وی مدیر موسسه فانوس خیال و همسر فریال بهزاد (کارگردان) و پدر پیام آزادی و سپهر آزادی (بازیگر) می‌باشد.فارغ‌التحصیل فیلمبرداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما
گذراندن دوره فیلمبرداری و جلوه‌های تصویری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی U.S.C

 

[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:51 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
جرج بورنوتیان (زاده ۲۵ سپتامبر ۱۹۴۳ در اصفهان) استاد ارشد تاریخ در دانشگاه لونا است. او نویسنده بیش از ۲۸ کتاب است که بیشتر آنها در مورد تاریخ ارمنیان هستند و او همچنین تاریخ ارمنیان را در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تافتز، دانشگاه راتگرز، دانشگاه راماپو، و دانشگاه کنتیکتتدریس کرده است.. او دست کم به هشت زبان دنیا مسلط است.
[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:49 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
گذشتن از سختی های پیش رو ، چندان سخت تر از آن چه پشت سر گذاشته ایم نخواهد بود . ارد بزرگ
[ پنجشنبه یکم اسفند 1392 ] [ 22:58 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
نظر دیگران همواره برایم محترم است ولی هیچگاه از ته قلبم راضی نیستم که با نظرشان مخالفت کنم.

حتی اگر نظرم کاملا با دوستانم و یا افرادِ مختلف یکی نباشد باز هم ممکن است نظرشان را برای خشنودیشان قبول کنم ولی نه از ته قلبم. فقط به خاطر دوستیمان. و در این موارد خوشحالم که با نظرشان مخالف نیستم و حتی در تایید نظرشان با انها همسو می شوم.

شاید این مورد خودش یک نکته یِ منفی باشد برایِ من ولی دوستان هم اهمیت دارند.

 

[ یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1392 ] [ 13:59 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
یکی از بهترین روشهای زندگی ان است که انسان هدفی ثابت برای زندگیش داشته باشد مثلا ادامه ی فلان رشته ی خاص.

ولی بهترین روش در این مورد ان است که از هدف ثابتمان با کسی حرفی نزنیم و به طورِ مداوم از اهدافِ گوناگون حرف بزنیم تا کسی برنامه ی زندگیمان سر در نیاورد.

کسی که هدف ثابت در زندگی دارد فقط در ذهنِ خودش باید برنامه ریزی کُند.چون اگر از برنامه یِ اصلیمان حرفی بزنیم ممکن است نتوانیم به هدفمان برسیم و اینطوری جلویِ دوستانمان ضایع می شویم.

[ یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1392 ] [ 13:34 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
وقتی برای کاستی ها و ضعف هایت دلیل می آوری به تنها چیزی که می رسی همان ضعف ها و کاستی هاست . وین دایر
[ شنبه نوزدهم بهمن 1392 ] [ 18:20 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :مردان بى همسر خود را زن دهيد ؛ زيرا با اين كار خداوند اخلاق آنان را نيكو مى گرداند و روزى هايشان را زياد مى كند و بر جوان مرديهاى آنان مى افزايد .

زَوِّجُوا أياماكُم ، فَإنَّ اللّه َ يُحسِنُ لَهُم في أخلاقِهِم ، و يُوَسِّعُ لَهُم في أرزاقِهِم ، و يَزِيدُهُم في مُرُوّاتِهِم . 

[ سه شنبه پانزدهم بهمن 1392 ] [ 0:33 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

Jean-Paul Sartre, ayant importé simultanément l'existentialisme et la phénoménologie allemande en France, a répandu cette philosophie qui fut très à la mode durant les années 1945 et 1955 ; elle était en effet devenue non seulement un mode de vie mais elle était aussi définie par un endroit précis : Saint-Germain-des-Prés à Paris. Le texte d'une de ses conférences, L'existentialisme est un humanisme, imprimé comme opuscule, en popularisera l'idée.

در کشور فرانسه ، ژان پل سارتر همزمان با رواجِ اگزیستانسیالیسم و پدیدارشناسی آلمانی این فلسفه را که طی سالهای 1945 تا 1955 مُدِ روز بود را رواج داد و منتشر ساخت ؛ این مسئله نه تنها جزءِ سبک و سیاق جدید زندگی شد بلکه جا و مکانِ دقیقی هم در فرانسه برایش تعریف شد که این مکان همانا سن ژرمن د پرِ بود. متنِ یکی از کنفرانسهایی که در این باب و در این محل ایراد شد ، اگزیستانسیالیست نوعی بشر دوستی است ، بود که با انتشار این متن که در حکمِ یک رساله ی ادبی بود در حقیقت مفاهیم فلسفیِ این مکتب را رنگ و بویی عامیانه داد و به خانه های افرادِ عامیانه بُرد.

[ دوشنبه چهاردهم بهمن 1392 ] [ 23:26 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
آزاده ، انسان گوشه نشین و رها از غم آدمیان نیست .

 آزاده زندگی اش را ، به هم میهنان خویش ارزانی داشته و برای سرفرازی میهن کوشش می کند .

 ارد بزرگ

[ دوشنبه چهاردهم بهمن 1392 ] [ 2:38 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﮊﺍﭘﻦ ﮐﺴﯽ ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﺪ؟
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺍﺯ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﮊﺍﭘﻦ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ : ﺷﻤﺎ
ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﺗﺎﻥ ﺍﺯ ﺑﻤﺐ ﺍﺗﻢ
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ، ﻗﺎﻋﺪﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺩﺷﻤﻦ
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﭘﺲ ﭼﺮﺍﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﺷﻌﺎﺭ « ﻣﺮﮒ ﺑﺮ...
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ » ﺳﺮ ﻧﻤﯿﺪﻫﯿﺪ؟؟؟!!!
ﺍﻭ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﺷﻌﺎﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﺎﻝ ﺍﻭﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ
ﻋﻤﻞ ﻫﯿﭻ ﻏﻠﻄﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﮑﻨﻨﺪ! ﻫﻤﯿﻨﮑﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ
ﻣﯿﺰ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺗﻠﻔﻦ ﭘﺎﻧﺎﺳﻮﻧﯿﮏ ﻣﺎ
ﻧﺸﺴﺘﻪ ﯾﻌﻨﯽ مرگ بر امریکا
 
 
[ یکشنبه سیزدهم بهمن 1392 ] [ 20:8 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

خداوندا اخلاقی نیکو به من عطا فرما.


چطوری شیطونو داغون کنیم
شیطان به رسول خدا (ص) گفت که طاقت دیدن و تحمل این شش خصلت امت پیامبر اکرم (ص) را ندارد

و آن شش خصلت عبارتند از :
1- هنگامیکه به هم می رسند سلام می کنند .
2- با هم مصافحه می کنند .(دست دادن و روبوسی)
3- برای هر کاری که می خواهند انجام دهند ان شاالله می گویند .
4- از گناه استغفار می کنند .
5- تا نام حضرت محمد (ص) را می شنوند صلوات می فرستند .
6- ابتدای هرکاری بسم الله الرحمن الرحیم می گویند .


هر مشکل مانند یک بسته است که درون آن هدیه ای ارزشمند وجود دارد. هر تجربه ناخوشایند بسته ای است که در آن هدیه خرد و نیرو پنهان است. شخصی که این مطلب را می داند لبخند زنان به مشکلات خوش آمد می گوید. او فردی شکست ناپذیر است و راه پیروزی را می پیماید.همچون ارد بزرگ که گفته است:
رنج آدمی را نیرومند می سازد برسان کوهستان سخت .
1- هميشه مودب باشيد
2- هيچگاه دشنام ندهيد
3- با صداي بلند صحبت نكنيد
4- كنترل خود را از دست ندهيد
5- به ديگران خيره نشويد
6-صحبت كسي را قطع نكنيد
7- هميشه وقت شناس باشيد
8- اسرار زندگي خصوصي خود را فاش نسازيد
9- آب دهان نياندازيد
10- حرمت بزرگترها را نگاه داريد
11- به اشتباهات ديگران نخنديد
12- كلاه خود را از سر برداريد
13- پيش از صرف غذا منتظر بمانيد همه ميهمانان سر جايشان بنشينند
14- فخر فروشي نكنيد
15- به ساعتتان نگاه نكنيد
موضوعات وب
امکانات وب





  • راه آرام
  • پی سی سون