X
تبلیغات
اصفهان زیبا
اصفهان زیبا
کسی که دارای عزمی راسخ است ،جهان را مطابق میل خویش عوض می کند. گوته 
قالب وبلاگ
تعطیلات نوروز هم اومد و رفت و من هنوز سر جای خودم هستم.
[ چهارشنبه بیستم فروردین 1393 ] [ 22:8 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
آخه مگه میشه توبه کردن مورد قبول خداوند نباشه؟ متاسفانه شخصی گفت بله میشه.

یعنی نباید امید به توبه های شب احیا داشته باشیم ؟ 

[ جمعه شانزدهم اسفند 1392 ] [ 0:44 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
ترک گناه. ده گفتار شهید مطهری. برای توبه ی نستوه.

[ جمعه شانزدهم اسفند 1392 ] [ 0:32 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
حرفهای جالبی می زد و شاید که شنونده را گوش دراز فرض کرده. داشت هندوانه زیر بغلش می گذاشت و او را به نوعی خود که که پنداری می رساند. به غول معروف داشتند حسابی بادش می کردن تا یکدفعه در زمانی مناسب یک سوزن به بادکنک بزنند و ناگهان تمام بادش خالی شود ولی شنونده فقط گوش می کرد و به قول معروف همانطور که انها بازی می کردند او هم با نقشهای انها بازی می کرد. شنونده قرار نبود توی این فیلمنامه جزو بازیگران باشه ولی او هم از این بازی خوشش اومد و وارد نقش بازی کردن شد.

اقای کارگردان نقشها را روی کاغذ نمی نوشت و فقط با پیامک به بازیگران اعلام می کرد. همه ی بازیگران فیلم از روی قالب و متن بازی می کردند ولی شنونده به صورت فی البداهه نقشش را بازی می کرد و گاهی به شدت خنده اش می گرفت ولی مجبور بود که نخندد و فقط بازی کند.

[ چهارشنبه هفتم اسفند 1392 ] [ 0:28 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

غلامحسین ابراهیمی دینانی (زاده ۵ دی ۱۳۱۳ برابر ۲۶ دسامبر ۱۹۳۴ در روستای دینان، از توابع درچه ، خمینی شهر اصفهان فیلسوف ایرانی است. عمده شهرت وی به علت پژوهش درحکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سالهای اخیر است. وی با بررسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب الدین سهروردی تا کنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوف ایرانی نگاشته‌است. هم اکنون استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران[۱] و در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس فلسفه اشتغال دارد. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق، ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشاء [۲] و ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخن[۳] برنده جایزه کتاب سال شد.

دینانی در مدرسه حجتیه قم به تحصیلات حوزوی پرداخته و در آن مدت سید علی خامنه‌ای[۴] از افراد هم بحث و هم حجره‌ای اش بوده‌است. وی همچنین از شاگردان سید روح الله خمینی[۵] و علامه طباطبایی بوده و شاهد مباحث فلسفی هانری کربن و علامه طباطبایی بوده‌است.[۶]

کتاب‌های خرد و خردورزی ، گفتار حکیم و آینه‌های فیلسوف و چندین مجلد کتاب و نشریه دیگر درباره جایگاه فلسفی ایشان است. تا به حال چندین مقاله و فیلم مستند نیز درباره این فیلسوف ، نوشته و ساخته شده‌است.

کلاسهای آزاد وی جهت دانشجویان فلسفه و محققین و علاقه مندان مطالعه آزاد فلسفه اسلامی در انجمن حکمت و فلسفه ایران برقرار است. غیر از کلاسهای دانشگاهی و آزاد، دینانی سلسله درسهایی با عنوان معرفت در شبکه چهار تلویزیون ایران دارد[۷].

[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:57 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

منصور ابراهیم زاده (زاده ۸ خرداد ۱۳۳۵ مربی فوتبال، اهل کشور ایران و شهر اصفهاناست.

او در تیم سپاهان اصفهان دستیار فرهاد کاظمی بود و در فصل ۸۱-۸۲ لیگ برتر ایران به قهرمانی رسید؛ سپس به دیگر تیم اصفهان یعنی ذوب آهن اصفهان پیوست و به عنوان دستیار رسول کربکندی مشغول به کار شد در آن زمان تیم ذوب آهن اصفهان نایب قهرمان لیگ برتر ایران شد. وی بار دیگر به عنوان دستیار به تیم سپاهان اصفهان بازگشت؛ این بار در کنار لوکا بوناچیچ.

تیم ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت.

بازیهای خوب ذوب آهن خصوصاً دو پیروزی (۳-۰ و ۱-۰) برابر تیم قدرتمند بنیادکار ازبکستان سبب شد همگان تیم ذوب آهن را تحسین کنند.

این در حالی بود که تیم ذوب آهن اصفهان ستارگان زیادی در اختیار نداشت. همین موضوع سبب شد تا بسیاری عملکرد منصور ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی را بستایند به خصوص که تیم او توانسته بود تیم بنیادکار تحت هدایت مربی سرشناس فیلیپه اسکولاری را با تمام ستارگانش از جمله ریوالدو، جپاروف، دنیلسون و... را دو بار شکست دهد.

ذوب آهن با غلبه بر تیم پرافتخار الهلال تنوانست برای اولین بار به دیدار پایانی این مسابقات صعود کند.که در دیدار پایانی نتوانست پس از ۱۸ سال جام قهرمانی آسیا را برای یک تیم ایرانی بدست آورد و بانتیجهٔ ۳ بر ۱ مغلوب این تیم کره‌ای شد. او همچنین در این سال کاندیدای انتخاب به عنوان بهترین مربی جهان شد.

او در مسیر نایب قهرمانی تیم‌های قدرتمندی چون بنیادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان، پوهانگ استیلرز کره جنوبی (مدافع عنوان قهرمانی) والهلال عربستان را از پیش رو برداشت.

[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:54 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

غلامرضا آزادی (زاده ۱ فروردین ۱۳۳۰ - اصفهان) فیلم‌بردار و تهیه‌کننده اهل ایران است.

وی مدیر موسسه فانوس خیال و همسر فریال بهزاد (کارگردان) و پدر پیام آزادی و سپهر آزادی (بازیگر) می‌باشد.فارغ‌التحصیل فیلمبرداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما
گذراندن دوره فیلمبرداری و جلوه‌های تصویری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی U.S.C

 

[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:51 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
جرج بورنوتیان (زاده ۲۵ سپتامبر ۱۹۴۳ در اصفهان) استاد ارشد تاریخ در دانشگاه لونا است. او نویسنده بیش از ۲۸ کتاب است که بیشتر آنها در مورد تاریخ ارمنیان هستند و او همچنین تاریخ ارمنیان را در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تافتز، دانشگاه راتگرز، دانشگاه راماپو، و دانشگاه کنتیکتتدریس کرده است.. او دست کم به هشت زبان دنیا مسلط است.
[ سه شنبه ششم اسفند 1392 ] [ 11:49 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
گذشتن از سختی های پیش رو ، چندان سخت تر از آن چه پشت سر گذاشته ایم نخواهد بود . ارد بزرگ
[ پنجشنبه یکم اسفند 1392 ] [ 22:58 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
نظر دیگران همواره برایم محترم است ولی هیچگاه از ته قلبم راضی نیستم که با نظرشان مخالفت کنم.

حتی اگر نظرم کاملا با دوستانم و یا افرادِ مختلف یکی نباشد باز هم ممکن است نظرشان را برای خشنودیشان قبول کنم ولی نه از ته قلبم. فقط به خاطر دوستیمان. و در این موارد خوشحالم که با نظرشان مخالف نیستم و حتی در تایید نظرشان با انها همسو می شوم.

شاید این مورد خودش یک نکته یِ منفی باشد برایِ من ولی دوستان هم اهمیت دارند.

 

[ یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1392 ] [ 13:59 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
یکی از بهترین روشهای زندگی ان است که انسان هدفی ثابت برای زندگیش داشته باشد مثلا ادامه ی فلان رشته ی خاص.

ولی بهترین روش در این مورد ان است که از هدف ثابتمان با کسی حرفی نزنیم و به طورِ مداوم از اهدافِ گوناگون حرف بزنیم تا کسی برنامه ی زندگیمان سر در نیاورد.

کسی که هدف ثابت در زندگی دارد فقط در ذهنِ خودش باید برنامه ریزی کُند.چون اگر از برنامه یِ اصلیمان حرفی بزنیم ممکن است نتوانیم به هدفمان برسیم و اینطوری جلویِ دوستانمان ضایع می شویم.

[ یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1392 ] [ 13:34 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
وقتی برای کاستی ها و ضعف هایت دلیل می آوری به تنها چیزی که می رسی همان ضعف ها و کاستی هاست . وین دایر
[ شنبه نوزدهم بهمن 1392 ] [ 18:20 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :مردان بى همسر خود را زن دهيد ؛ زيرا با اين كار خداوند اخلاق آنان را نيكو مى گرداند و روزى هايشان را زياد مى كند و بر جوان مرديهاى آنان مى افزايد .

زَوِّجُوا أياماكُم ، فَإنَّ اللّه َ يُحسِنُ لَهُم في أخلاقِهِم ، و يُوَسِّعُ لَهُم في أرزاقِهِم ، و يَزِيدُهُم في مُرُوّاتِهِم . 

[ سه شنبه پانزدهم بهمن 1392 ] [ 0:33 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

Jean-Paul Sartre, ayant importé simultanément l'existentialisme et la phénoménologie allemande en France, a répandu cette philosophie qui fut très à la mode durant les années 1945 et 1955 ; elle était en effet devenue non seulement un mode de vie mais elle était aussi définie par un endroit précis : Saint-Germain-des-Prés à Paris. Le texte d'une de ses conférences, L'existentialisme est un humanisme, imprimé comme opuscule, en popularisera l'idée.

در کشور فرانسه ، ژان پل سارتر همزمان با رواجِ اگزیستانسیالیسم و پدیدارشناسی آلمانی این فلسفه را که طی سالهای 1945 تا 1955 مُدِ روز بود را رواج داد و منتشر ساخت ؛ این مسئله نه تنها جزءِ سبک و سیاق جدید زندگی شد بلکه جا و مکانِ دقیقی هم در فرانسه برایش تعریف شد که این مکان همانا سن ژرمن د پرِ بود. متنِ یکی از کنفرانسهایی که در این باب و در این محل ایراد شد ، اگزیستانسیالیست نوعی بشر دوستی است ، بود که با انتشار این متن که در حکمِ یک رساله ی ادبی بود در حقیقت مفاهیم فلسفیِ این مکتب را رنگ و بویی عامیانه داد و به خانه های افرادِ عامیانه بُرد.

[ دوشنبه چهاردهم بهمن 1392 ] [ 23:26 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
آزاده ، انسان گوشه نشین و رها از غم آدمیان نیست .

 آزاده زندگی اش را ، به هم میهنان خویش ارزانی داشته و برای سرفرازی میهن کوشش می کند .

 ارد بزرگ

[ دوشنبه چهاردهم بهمن 1392 ] [ 2:38 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﮊﺍﭘﻦ ﮐﺴﯽ ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﺪ؟
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺍﺯ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﮊﺍﭘﻦ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ : ﺷﻤﺎ
ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﺗﺎﻥ ﺍﺯ ﺑﻤﺐ ﺍﺗﻢ
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ، ﻗﺎﻋﺪﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺩﺷﻤﻦ
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﭘﺲ ﭼﺮﺍﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﺷﻌﺎﺭ « ﻣﺮﮒ ﺑﺮ...
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ » ﺳﺮ ﻧﻤﯿﺪﻫﯿﺪ؟؟؟!!!
ﺍﻭ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﺷﻌﺎﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﺎﻝ ﺍﻭﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ
ﻋﻤﻞ ﻫﯿﭻ ﻏﻠﻄﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﮑﻨﻨﺪ! ﻫﻤﯿﻨﮑﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ
ﻣﯿﺰ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺗﻠﻔﻦ ﭘﺎﻧﺎﺳﻮﻧﯿﮏ ﻣﺎ
ﻧﺸﺴﺘﻪ ﯾﻌﻨﯽ مرگ بر امریکا
 
 
[ یکشنبه سیزدهم بهمن 1392 ] [ 20:8 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
نادار باش و خرسند . دارا باش فروتن . کنفوسیوس

[ یکشنبه سیزدهم بهمن 1392 ] [ 19:15 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
هر چه بیشتر مردم و دیگر چیزها را رها کنی ،

 موانع و مشکلات کم تری در سفر زندگی ،

 پیش رو خواهی داشت .

 وین دایر

[ شنبه دوازدهم بهمن 1392 ] [ 19:5 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
دنیای عجیبی داریم. اخلاقها و رفتارهای متفاوتی در سطح جامعه داریم. گاهی اوقات برای خوشحال نگه داشتن دوستانمان که نظرات متفاوتی دارند باید مثل آنها حرف زد و گاهی مثل آنها رفتار کرد. دوستانی با خلق و خوی متفاوت و حتی متضاد. اینها که دوست هستند و انسانهای شریف.

در مقابل افراد خبیث و متضاد هم باید نقشی همچون آنها بازی کرد. چقدر این دنیای ما در بعضی جاها زشت است.

با داش مشتی باید داش مشتی حرف زد. با آدم مودب ، مودب باشیم. از بی ادبان فراری باشیم ولی اگر کارمان به آنها افتاد همچون خودشان. با سوسول باید سوسول بود. با مومن باید مومن بود. 

کشور عجیبی داریم. همه ی آدمها همدیگر را قضاوت می کنیم و بدون اینکه از محتوا و عمق رفتار دیگران آگاهی داشته باشیم.

[ شنبه دوازدهم بهمن 1392 ] [ 16:22 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
خوی مهربان ، ریشه در طبیعت گل ها دارد . ارد بزرگ

[ جمعه یازدهم بهمن 1392 ] [ 17:34 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
تغلب کردن، نوعی دروغ است که انسانها به خودشان می گویند.کسی که تقلب می کند در واقع خودش را گول می زند؛ و در مراحل بعدی این دروغ گریبان گیر خودش می شود و هر چه دروغ بزرگتر باشد حتی زیانهای بزرگی را به جامعه می رساند.

اگر ما در زندگی خصوصیمان تلاش کنیم که تقلب در هیچ کدام از کارهایمان نباشد، حداقل خودمان در زندگی آینده مان موفق خواهیم بود ، و بالطبع جامعه مان هم پیشرفت خواهد کرد.

[ جمعه یازدهم بهمن 1392 ] [ 14:57 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
براي آنکه عمر طولاني باشد، بايد آهسته زندگي کنيم. سيسرون

[ پنجشنبه دهم بهمن 1392 ] [ 22:22 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
یکی از دلایلی که باعث پیشرفت کشور فرانسه شد انقلاب فرانسه در سال 1799 بود.  قبل از انقلاب رژیم سلطنتی در فرانسه حکفرما بود.حکومت سلطنتی فقط ترجمه و مطالعه در زبانهای یونانی و لاتینی را مجاز می دانست و به همین دلیل ذهن مردم و دانشمندان فرانسوی فقط محدود به این دو زبان بود.هرگونه مطالعه در زبانهای دیگر به نوعی ممنوع و حرام بود.

ادامه دارد....

[ چهارشنبه نهم بهمن 1392 ] [ 15:44 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
یکی از دلایلی که باعث پیشرفت کشور فرانسه شد انقلاب فرانسه در سال 1799 بود.  قبل از انقلاب رژیم سلطنتی در فرانسه حکفرما بود.حکومت سلطنتی فقط ترجمه و مطالعه در زبانهای یونانی و لاتینی را مجاز می دانست و به همین دلیل ذهن مردم و دانشمندان فرانسوی فقط محدود به این دو زبان بود.هرگونه مطالعه در زبانهای دیگر به نوعی ممنوع و حرام بود.

ادامه دارد....

[ چهارشنبه نهم بهمن 1392 ] [ 15:44 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
به روزگار گفتم:

چرا روی چرخ و فلک تو بعضیا بالان و بعضیا پایین؟

لبخند زد وگفت: نترس می چرخه.

[ چهارشنبه نهم بهمن 1392 ] [ 0:24 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
روزی لئون تولستوی در خیابانی راه می رفت

که ناآگاهانه به زنی تنه زد. زن بی وقفه شروع به فحش دادن

و بد وبیراه گفتن کرد ....

بعد از مدتی که خوب تولستوی را فحش مالی کرد ،

تولستوی کلاهش را از سرش برداشت و محترمانه معذرت خواهی کرد

و در پایان گفت : مادمازل من لئون تولستوی هستم .

زن که بسیار شرمگین شده بود،عذر خواهی کرد و گفت :

چرا شما خودتان را زودتر معرفی نکردید؟

تولستوی در جواب گفت : شما آنچنان غرق معرفی خودتان بودید

که به من مجال این کار را ندادید....!
 
[ چهارشنبه نهم بهمن 1392 ] [ 0:18 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
وقتی مردید نمی فهمید که مرده اید تحملش فقط برای دیگران سخت است

بی شعور بودن هم همین حالت را دارد.

[ چهارشنبه نهم بهمن 1392 ] [ 0:4 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

فرانسيس ريشار:ايران شناس و نسخه پژوه برجسته فرانسوى

و مدير بخش هنر اسلامي موزه لوور پاريس

FRANCIS RICHARD

فرانسيس ژان اوگوست ريشار در سال ۱۹۴۸ ميلادى در شهر پاريس بدنيا آمد. پس از پايان تحصيلات متوسطه به دانشكده‏زبان‏هاى شرقى پاريس رفت و در سال ۱۹۷۰ در رشته زبان‏هاى فارسى و ادبيات لاتين و يونانى فارغ‏التحصيل شد. او سپس جهت ادامه‏تحصيل به دانشگاه تهران آمد و سال‏هاى ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ را در آن دانشگاه نزد استادانى چون بروجردى، محمدتقى دانش پژوه و ايرج‏افشار به آموزش زبان، تاريخ و نسخه‏هاى خطى زبان فارسى پرداخت. فرانسيس ريشار پس از بازگشت از تهران به تحصيلات خود دررشته تاريخ و زبان‏شناسى در دانشگاه سوربُن پاريس به مدت دو سال ادامه داد. در سال ۱۹۷۴ كتابدار شعبه نسخه هاى خطى كتابخانه ملى فرانسه در بخش شرقى شد و مسئوليت اداره مخزن فارسى و تهيه فهرست آن را برعهده گرفت تا اين كه به رياست كتابخانه شرقى فرانسه برگزيده شد.

وى به سال ۲۰۰۳ پس از بازنشستگى از كتابخانه ملى فرانسه، از سوى ژاك شيراك، رئيس جمهوروقت فرانسه، به سمت مشاور فرهنگى رئيس جمهور و رياست بخش تازه تأسيس هنرهاى اسلامى در موزه لوور پاريس منصوب شد و هم اينك به عنوان كارشناس ارشد آثار تاريخى و هنرى در اين مركز مشغول به كار است. او به زبانهاى فارسى، عربى، آلمانى، انگليسى، لهستانى، تركى، روسى، لاتين و يونانى آشنايى كامل دارد. چندين كتاب و بيش از ۵۰ مقاله علمى - پژوهشى درحوزه هاى مختلف ايران شناسى و نسخه پژوهى حاصل سى وپنج سال تلاش اين پژوهشگر پنجاه و نه ساله است.

فرانسيس ريشارد در مدت ۳۰ سال همكارى باكتابخانه ملى فرانسه،كتابهاى متعددى نوشته كه از جمله كتاب‏هاى زير در مورد ايران و زبان فارسى مى‏باشد.

1 - فهرست كتاب‏هاى خطى زبان فارسى موجود در كتابخانه ملّى فرانسه در سال ۱۹۸۹

2 - انتشار و معرفى يك نسخه خطى هنرى (با صفحات نقاشى شده) از كتاب خمسه نظامى متعلق به قرن شانزدهم نگهدارى شده‏در كتابخانه ملّى فرانسه در سال ۱۹۹۵

3 - شاهكارهاى فارسى - نسخه‏هاى خطى از قرن 12 الى قرن 17 كه به مناسبت نمايشگاهى به همين نام كه در سال ۱۹۷۷ دركتابخانه ملّى فرانسه برگزار شده بود ، انتشار يافت.

4 - كتاب فارسى، كه در سال ۲۰۰۳ انتشار يافت.

«مركز پژوهشى ميراث مكتوب»، به پاس ۳۵ سال مطالعات ايران شناسى فرانسيس ريشار و ارج نهادن به همت او در جهت نسخه شناسى و فهرست نگارى ميراث گرانبهاى مكتوب فارسى، مراسم گراميداشتى براى او در دوم آذر۱۳۸۴برگزار كرد. در اين مراسم  استاد ايرج افشار در تجليل از فرانسيس ريشار گفت:« فرانسيس ريشار، آداب، سنن و فرهنگ ايران شناسان مشهور گذشته را در حوزه مطالعات ايران‌شناسي به دوره معاصر منتقل كرده است و در دو زمينه متن‌شناسي و نسخه‌شناسي و نيز در تبيين وجوه هنري نسخه‌هاي خطي فارسي و بررسي تاريخ نقاشي ايران و ارتباط آن با نسخه‌هاي خطي، بسيار ماهر است». در پايان نيز لوحهاي تقدير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مركز پژوهشي ميراث مكتوب وكتابخانة ملّي ايران به فرانسيس ريشار تقديم گرديد.

بايد گفت فرانسيس ريشار، ايران شناس ، فهرست نويس و نسخه شناس شهير فرانسوى، و مدير بخش هنر اسلامي موزه لووراز جمله پژوهشگران نام آورى است كه به حكم تأملات ژرفى كه در ميراث فرهنگى ايرانيان صورت داده است نامى جاودان در فهرست خادمان فرهنگ ايران يافته است .

آدرس تماس : 

 

Francis RICHARD

CNRS - UMR 7528 - "Mondes iranien et indien"

BULAC

60, rue de Wattignies

75 012 Paris - France

 

Tél. : +33 (0)1 53 46 15 61

Fax : +33 (0)1 53 46 15 9


E-mail : 
francis.richard@bulac.sorbonne.fr
E-mail : 
francisrichard7@voila.fr 

[ سه شنبه هفدهم دی 1392 ] [ 23:1 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]

سایت پرشین ای شارژ (www.persianecharge.ir) به منظور تشکر و قدردانی ازشما خریداران گرامی قرعه کشی به صورت ماهانه راه اندازی کرده است.


در قرعه کشی ماهانه که به صورت منظم صورت می پذیرد تمامی کسانی که از سایت 
www.persianecharge.ir کارت شارژ خود را تهیه نموده اند مشخصات خود را در قست پروفایل سایت پرشین ای شارژ (بخش ثبت خریدهای شارژ) باید وارد کنند، برای این منظور ابتدا باید در سایت عضو شده و سپس در بخش کاربری مشخصات خرید خود را وارد نمایید، پس از وارد کردن مشخصات خرید خود در سیستم درخواست شما در حالت بررسی قرار خواهد گرفت و پس از ثبت تایید به لیست خریدهای شما اضافه خواهد شد. ( پس از وارد کردن مشخصات کارت شارژ خریداری شده لیستی به عنوان خریدهای گذشته در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت)


ادامه مطلب
[ شنبه یازدهم آبان 1392 ] [ 12:33 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
این مطلب از دائره المعارف بزرگ اسلامی و سایت تبیان به عاریت گرفته شده است.

http://library.tebyan.net/newindex.aspx?pid=102834&ParentID=0&BookID=97560&MetaDataID=27846&Volume=1&PageIndex=410&PersonalID=0&NavigateMode=CommonLibrary&Content=

آل خنجد
جلد: 1
نويسنده: سيد علي آل داود      
شماره مقاله:412

آلِ خُجَنْد، خانداني از دانشمندان، فقيهان، متکلّمان و واعظان شافعي مذهب که خاستگاه آنان خجندِ ماوراءالنّهر بود. آنان از سدة 5-7ق/11-13م، در اصفهان صاحب شوکت و اعتبار بودند و يکي از دو محلّة مهمّ شهر را که دردشت نام داشت، در تصرف داشتند و بر گروه بسياري از مردم آن شهر رياست مي‎کردند. اين دودمان از فرزندان مهلّب‎بن‎ابي صُغره سردار نامي عصر اموي (7-83ق/628-702) هستند. صفدي نام نياکان آنان را اين گونه برشمرده است: محمدبن‎ثابت‎بن‎حسن‎بن‎ابراهيم‎بن‎زبيربن‎مخلدبن‎معاويه‎بن‎يزيدبن‎مهلّب‎بن‎ابي صفره (2/281). همزمان با خجنديان، آل صاعد رياست حنفيان شهر را در دست داشتند. بيشتر اوقات ميان اين دو فرقه و رئيسان آنان کشمکش برپا بود. اصفهان در اين آشوبها بارها ويران گرديد. بيشتر افراد برجستة اين دودمان دوستدار دانشمندان و سخنوران بودند و يکي دو تن از آنان خود نيز به پارسي و عربي اشعاري سرودند. به روايت عتبي، آنان در اصفهان کتابخانة ارزشمندي بنياد نهاده بودند که همگان از آن بهره مي‎بردند (ص 214). چون خاستگاه اين دودمان شهر خجند بود، اينان به آل خجند مشهور شدند. افراد برجستة اين خاندان بدين شرحند: 


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و چهارم شهریور 1392 ] [ 11:59 ] [ مهدي منتظرالقائم ] [ ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

خداوندا اخلاقی نیکو به من عطا فرما.


چطوری شیطونو داغون کنیم
شیطان به رسول خدا (ص) گفت که طاقت دیدن و تحمل این شش خصلت امت پیامبر اکرم (ص) را ندارد

و آن شش خصلت عبارتند از :
1- هنگامیکه به هم می رسند سلام می کنند .
2- با هم مصافحه می کنند .(دست دادن و روبوسی)
3- برای هر کاری که می خواهند انجام دهند ان شاالله می گویند .
4- از گناه استغفار می کنند .
5- تا نام حضرت محمد (ص) را می شنوند صلوات می فرستند .
6- ابتدای هرکاری بسم الله الرحمن الرحیم می گویند .


هر مشکل مانند یک بسته است که درون آن هدیه ای ارزشمند وجود دارد. هر تجربه ناخوشایند بسته ای است که در آن هدیه خرد و نیرو پنهان است. شخصی که این مطلب را می داند لبخند زنان به مشکلات خوش آمد می گوید. او فردی شکست ناپذیر است و راه پیروزی را می پیماید.همچون ارد بزرگ که گفته است:
رنج آدمی را نیرومند می سازد برسان کوهستان سخت .
1- هميشه مودب باشيد
2- هيچگاه دشنام ندهيد
3- با صداي بلند صحبت نكنيد
4- كنترل خود را از دست ندهيد
5- به ديگران خيره نشويد
6-صحبت كسي را قطع نكنيد
7- هميشه وقت شناس باشيد
8- اسرار زندگي خصوصي خود را فاش نسازيد
9- آب دهان نياندازيد
10- حرمت بزرگترها را نگاه داريد
11- به اشتباهات ديگران نخنديد
12- كلاه خود را از سر برداريد
13- پيش از صرف غذا منتظر بمانيد همه ميهمانان سر جايشان بنشينند
14- فخر فروشي نكنيد
15- به ساعتتان نگاه نكنيد
موضوعات وب
امکانات وب





  • راه آرام
  • پی سی سون